Powered By Blogger

събота, 7 януари 2023 г.

М У З А


Къде отплава моя слънчева невесто?
Къде погуби своите нелесни хоризонти?
Ще се разбиват в теб звездите все по-често.
Най-жадните мечти ще тънат в понта.

Ще ме събужда вечер шепотът на рибите
и мъката на този свят щом разнесат,
въже ще хвърля към луната, да не видите,
че знам на вечността спасителния път.

Далеч ще е брегът и като фар в морето
ще свети моето лице, със сол пропито.
А вятърът, приятелят на мъртвите поети,
ще ближе раните ми и ще ме оплита.

Дали остана още ярост във душите,
дали изчезнаха обърнатите хоризонти ?
Нима вървиш  сега по пътя над вълните
и шепнеш: "твоя съм, посрещай ме Архонте!"?

Но твоят дух не се ли в мене впива,
завръщане ако празнуваш, припомни си,
че аз съм огънят, във който се укриват
живота и смъртта на този свят орисан! 


                                       Камен Николов

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Порутени гари, погубени хора. Застинало време във мъртъв сезон. Изпуснати мисли - безмълвни стобори, разделящи утре от днес , без резон. Отк...