Powered By Blogger

вторник, 27 декември 2022 г.

К А Т О Н А К И Н О

 

Като в снимки  от вехти албуми

се нареждат във низ нескончаем 

къщи, хора, птици и друми,

аз пък кръпка в простора безкраен.

В тази болнична стая изгубен,

всеки миг е за мене фиаско.  

Пак прегърнати, сякаш влюбени,              

са стрелките в часовника градски.

Но дочувам в среднощните викове

как се сменят диези с бемоли.

Над главата ми лампи със тикове

разсъбличат душата ми гола.

Календарът единствен отмерва

онзи влак в коловоза последен,

дето вечер ме с поглед измерва,

аз пък сутрин изпращам го бледен.

И  откъснал от своето тяло

стара част - в коловозите глухи,

ме дарява с богатството цяло

на съдбите застинали тука.

Като в кадър от нямото кино

ще разбия прозореца с камък,

и по Чаплински пак ще намина

да сглобя Ескулапския замък.


                             КАМЕН НИКОЛОВ



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Порутени гари, погубени хора. Застинало време във мъртъв сезон. Изпуснати мисли - безмълвни стобори, разделящи утре от днес , без резон. Отк...